کتاب نور

کتاب نور
«هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ»

 

  1. به خدای یکتای بی همتا لاشریک اعتقاد داشته باشید که تشبیه و مانند و جسمیت ندارد...این مضمون به وضوح در قرآن مشخص است.به خصوص در سوره های الفاتحة و حمد که بیشترین توجه را به این موضوع دارند.
  2. جز او کسی یا چیزی را نپرستید تصویری یا مجسمه‌ای را به عنوان خدا نسازید به آن ارادت نورزید و آن را تعظیم نکنید...زیرا که مشرک بودن به خدا وشرک ورزیدن به او از زیان بار ترین کار ها برای شماست.
  3. نام خدا را بیهوده نبرید و قسم نخورید...نام خدا اعظم ترین نام هاست.
  4. نماز و دعا و صبر را در راس امور قرار دهید...ما همگی بنده ایم و رسم عبودیت و بندگی تشکر از خالق برای نعمات و دعا و صبر برای مشکلات است.
  5. به تمام پیامبران احترام کنید اولین ان ادم و اخرین آن محمد است...دین اسلام میان هیچکدام از پیامبران تبعیض قائل نشده چون همه ی آنها پیام آوران حق اند.
  6. انسان خلیفه و جانشین خدا بر روی زمین است و خلافت و امامت از آن مومنین است
  7. دشنام دهنده به فرشتگان مقرب ملعون است...فرشتگان نزدیکترینان از میان ما به خدا هستند همانا که نشانه تقرب ایمان و عمل و تقواست.
  8. از مرگ بسیار یاد کنید تا شما را از گناه بازدارد...همیشه به یاد مرگ و به یاد آخرت باشید چراکه ترس از خالق و ترس از چهره دیار باقی همیشه اعمال پسندیده را به دنبال دارد.
  9. قیامت قریب الوقوع و فقط خدا از آن خبر دارد و بازگشت همه به سوی خداست...قیامت روز حساب است و در آن شکی نیست بکوشیم تا در این دنیا رهنمون شویم که در آخرت رو سفید به جمع بهشتیان بپیوندیم.
  10. عدالت داشته باشید و به عدل داوری کنید...عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهید.جامعه اسلام جامعه قسط و عدل است.
  11. در روز هفتم کار استراحت کنید...اگر فقط کار باشید هیچ چیز به درستی انجام نمیپذیرد این بحث از نظر علمی ثابت شده است.
  12. به والدین خود احترام بگذارید...زیرا بیشترین حق را بر گردن ما دارند،پدر و مادر از کودکی ما تا به آخر عمرشان به فکر ما هستند.
  13. قتل نکنید...قتل در نزد خدا از بزرگترین گناهان و در نزد اهل بیت از زشت ترین اعمال.
  14. زنا ولواط و مساحقه نکنید...این کار به ضرر شما و به ضرر جامعه است،هر چه که فساد در جامعه اسلامی افزایش یابد اسلام از آن جامعه دور میشود.
  15. صدقه زکات خمس دهید...که باعث خوشحالی مستمندان و خرسندی خداوند میشود.
  16. ربا نخورید قرض الحسنه بدهید...ربا نیز همانند رشوه و مال حرام است اگر وارد زندگی فردی شود،آخرت او را ویران میکند
  17. به مال دیگری حسد نورزید...حسد ورزی باعث تلخی اوقات و ناشکری نعمات میشود.
  18. دزدی نکنید و مال یتیم نخورید...که خدا را بسیار آزرده خاطر میکند.
  19. حجاب و عفت داشته باشید...دوری از عفاف فساد را در جامعه بیشتر میکند.
  20. شهادت دروغ ندهید...مخصوصاً اگر بدانید این شهادت باعث ایجاد مشکلات فراوان برای او می شود.
  21. بر دشمن که بر شما تاخته جهاد کنید ولی برادر کشی نکنید و میان مسلمانان آشتی و وحدت بر قرار کنید...ما مسلمانان فرقی ندارد که سنّی باشیم یا شیعه،با هم برادران دینی هستیم و نباید به حدود هم تعارض کنیم چرا که همه پیرو محمد(ص) هستیم.
  22. ازدواج کنید...ازدواج از اعمال حسنه اسلام است.
  23. مشورت کنید...مشورت کنید تا در کار ها موفق شوید،چند فکر همیشه بهتر از یک فکر است اگر آن افکار از جاهلان نباشد.
  24. بسیار تفکر کنید و تقوا پیشه کنید...اسلام دینی است که همیشه به دوری از جاهلی و تعقل بیشتر سفارش کرده.
  25. کسب علم و معرفت کنید...همیشه عالمان بهتر میتوانند تعقل کنند و بهتر زندگی کنند.
  26. حج بروید...زیارت خانه خدا از بهترین اعمال و مناسک برای مسلممانان است،زیرا قلب آدمی را به پروردگار نزدیک تر می کند
  27. از حرام بپرهیزید و به حلال خدا روی آورید...حلال و حرام همانند دو قطب آهنربا هستند که یکطرف شما را به نیکی و طرف دیگر شمارا به پلیدی میگشد.
  28. مسکرات نخورید...همانا که بهترین و گواراترین نوشیدنی ها برای شما آب را قرار دادیم و از آن در زمین به فراوانی قرار دادیم،پس از نوشیدنی هایی که افکارتان را پریشان میکند و بر جسم شما مضر است استفاده نکنید.
  29. سگ و خوک دو حیوان نجس است...همانند آن که بز و گاو را بر شما حلال کردیم باید از نجسات و مُحَرّمات بپرهیزید.
  30. اطعام کردن مردم...و دادن حسنات حلال برای مردم برای شما خیر و نیکی در پیش دارد.
  31. تعاون و برادری مردم...وحدت میان مردم مسلمان از جمله مبحث ها مهم اسلام و قرآن است،این امری اجتناب ناپذیر است.
  32. جاسوسی نکنید و تهمت نزنید...           چرا که عامل بسیاری از مشکلات در اجتماع مسلمانان و همچنین ایجاد تفرقه میانشان همین تهمت هاست.
  33. در حق همنوع ظالم و ستمگر نباشید...ظلم و ستم دروازه بدی ها و نا پاکی هاست که پروردگار عالمیان همه انسان هارا از آن بر حذر داشته است.
  34. گرانفروشی و کم فروشی و احتکار نکنید...گران فروشی و کم فروشی از عوامل رواج حرام و ربا خواری است.مسئله ای که همه میدانیم از موارد مورد نفی قرآن وپیامبر است.
  35. مسخره و عیبجویی و غیبت نکنید...که همانا این سه موجب ناراحتی اطرافیانتان می شود و برادری را از میانتان ریشه کن میکند.قرآن کریم بار ها در این مسئله اشاره کرده است که اگر حتی فردی عیبی آشکار داشت از او بدگویی نکنید تا در میان جمع موجب شرمساری اوشوید.
  36. دروغ نگویید و در حق دیگران مکر نکنید...این کار موجب پریشانی افکار دیگران در مورد شما و واقعیات میشود.هر فرد با دروغ و مکر موجب پنهان شدن حقیقت و انحراف است.که خود گناهی است نا بخشودنی چرا که خداوند همیشه ما را هدایت میکند نه منحرف.
  37. سوار کاری شنا تیراندازی یاد بگیرید...این سه از جمله ورزش هایی است که از طرف ائمه اطهار و قرآن نیز به آن اشاره شده،هر کدام از این فعالیت ها از نظر جسمانی و روحانی اثرات مثبتی برای بدن ایجاد میکنند که ازلحاظ علمی هم مشخص شده است.
  38. با مردم مدارا و بسیار صله رحم کنید...دیدار آشنایان بسیار پسندیده و نیک است،معمولاً مسلمین به بهانه های بسیار موجبات گرم مهمانی را مهیا میکنند.این امر روحیه تعاون را تقویت می کند و تعثیر چشمگیری در فعالیت های روزانه دارد.
  39. بر مشرکان و کفر ورزان عذابی سخت است...کسانی که بر خدا شریک میگیرن و بر او کفر میورزند از سمت قرآن که پیام خداوند است و از سمت پیامبر اسلام که پیام آور کامل ترین برنامه برای زندگی متعالی است به مجازاتی شدید وعده داده شده اند.
  40. بر ایمان آورندگان و اطاعت گران جزایی نیکوست...و کسانی که راه درست را از بی راهه تشخیص میدهند و از بندگان آفریدگارِ بی همتا میشوند پاداشی سزاوار برای آنهاست.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: فرمان اصلی قرآن,
[ شنبه 17 اسفند 1392 ] [ 19:11 ] [ میلاد شهسواری ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم میلاد شهسواری هستم و از خدمتگذاران کوچک قرآنی که هدفم توسعه فرهنگ قرآنی هستش و انشاالله که مورد رضایت خداوند متعال قرار گرفته باشه. والسلام علیکم
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتاب نور و آدرس http://ketabenor.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.تبادل لینک ما فعال هست از همکاری شما متشکریم.





امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1